Od 21. 4. 2022 platí nová pravidla, která mění povinnost pilotů při nastavování odpovídače. AIP ČR udává pilotovi povinnost nastavit z vlastní iniciativy kód A 2000, pokud je předmětem letových provozních služeb (ATS) a pokud řídící neurčil jinak. Pokud mu nejsou poskytovány žádné ATS, pilot sám nastavuje kód A 7000, opět pokud řídící neurčil jinak.
Read MoreMáme nové přírůstky v našem e-shopu. Rozšiřujeme nabídku leteckých dárků a různých předmětů, které letcům dělají radost.
Read MoreVe spolupráci s tvůrcem aplikace Databáze letišť jsme spustili stručného a bezplatného průvodce, který je určen pro základní seznámení s aplikací.
Read MoreOdpovídač, squawk či transponder. Všechno o odpovídačích, jejich módech a pravidlech. Skutečně víte, co všechno “ta krabička” dělá a jak?
Read MorePřinášíme přehled nejoblíbenějších kurzů, kterými si můžete i na mobilu prohlubovat svoje letecké znalosti. Must-read pro ty, kteří se chtějí stát lepším pilotem. 👨✈️
Read MoreBlíží se vojenské cvičení Air Defender, které se koná od 12. do 23. 6. 2023. Podívejte se jaké prostory budou pro cvičení zřízeny.
Read MoreNejenom pro zahraničně nezkušené piloty přinášíme s Michalem Orlitou vědomosti, zkušenosti a tipy pro létání po okolních evropských zemích ve svém nebo zapůjčeném letadle.
Read MoreVysoké teploty a labilní podmínky nahrávají ke vzniku bouřkám, které mohou vyústit jevem zvaný Microburst. Jeho projevy nejsou sice moc dlouhé a ani rozsáhlé, přesto pokud jste ve špatný čas na špatném místě, může vám microburst přinést spoustu problémů, které mohou mít až fatální dopady. O microburstu se dočtete mnohem víc v našem článku - Bubák jménem microburst.
Read MoreKaždý den není CAVOK, bohužel. Alfou a omegou VFR pilota je bezesporu počasí – aktuální a budoucí. Počasí na letišti odletu, na trati a na letišti příletu. Kvalitní předletová meteorologická příprava může v kokpitu ušetřit spoustu nepříjemností. Nejeden pilot se v letadle zapotil, když se dostal do nevhodných meteorologických podmínek. Přitom mohlo stačit, aby se před letem informoval a věděl by, že za pravidel VFR nemá šanci let provést…
Read MoreInteraktivní testy s otázkami, které od roku 2021 používá ÚCL na zkouškách z teoretických znalostí PPL(A) a LAPL(A). V našich testech je zhruba 75% otázek z celé databáze. Zbývajících 25% není veřejných – v tomto poměru jsou složeny i testy na ÚCL.
Read MorePřehled aktuálně NOTAMovaných omezení kapacit ŘLP ve FIR Praha.
Read MoreZáznam z každoročního semináře ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví, kde byly rozebrány podstatné změny v tomto roce.
Read MorePoprosil jsem umělou inteligenci, aby vymyslela vánoční příběh pro piloty. Následně jsem ji nechal vymyslet jméno tohoto příběhu, které nese i titulek tohoto článku. Obrázky k příběhu jsem si potom nechal vygenerovat další umělou inteligencí. Třeba naše konverzace zpříjemní vánoční večer i Vám.
Read MoreO tom jakou podobu má zpráva SNOWTAM po nabytí účinnosti změny ze 4. listopadu 2021 se dočtete v tomto článku.
Read MorePořiďte si poslední nákoleník, který kdy budete potřebovat! Náš nákoleník je vhodný pro všechny piloty v oblasti všeobecného letectví, včetně ultralightů nebo experimentálních letadel. Netahejte do cockpitu už nepřehledné papíry. Prostě popadněte své oblíbené mobilní zařízení a připevněte si ho k noze.
Read MoreNabízíme unikátní českou leteckou kávu, kterou praží kladenská značka OK Coffee. Názvy jednotlivých druhů káv by mohly evokovat, že by si kupříkladu plachtař musel vybrat kávu Glider, nebo že kávu Acrobat mohou pít jen akrobatičtí piloti. Není tomu tak!
Read MoreE-kurz pro piloty nejen bezmotorových letadel, ale i těch motorových. Pochopíte vlnové jevy a upozorníme Vás na četná nebezpečí, která v horských oblastech a vysokých výškách hrozí. Všechny teoretické poznatky si ukážeme i prakticky z pohledu pilota.
Read MoreKrásný zimní den a vy máte naplánovanou trasu se svou Cessnou 182 do Itálie na krátkou dovolenou. Nejvyšší překážka kterou na trase můžete potkat, je v mapě označena výškou 13 000 ft. Teplota v jejím okolí je nižší než v standardní atmosféře a QNH v dané oblasti je na hodnotě 1003 hPa. Jakou hladinu si zvolíte, abyste bezpečně nadletěl tuto překážku? Nejste si jistí? Za chvíli už můžete. V tomto článku jsme si pro vás připravili základní teorii týkající se výšek používaných v letectví, včetně praktického příkladu, na kterém si teorii ověříte. Kromě čistě matematického výpočtu zde najdete postup použití pilotního počítadla CR-3 pro výpočet. Toto všechno a mnohem více naleznete v rozsáhlém článku - Není výška jako výška.
Read MoreNěmecko je náš největší soused, takže možností kam letět je tam více než dost. Od hor až po moře. Podívejte se na náš nový e-learning
Read MoreRychlost a výška jsou alfa a omega celého létání. Rychloměr proto pro posádku představuje parťáka, bez kterého se všechno mnohem hůře dělá. Občas stačí i tak málo, jako například vosička v pitotce, a z dobrého sluhy je rázem lhář. Základy pilotovy pyramidy znalostí by proto měla, mimo jiné, tvořit podrobná znalost tohoto zařízení, aby i v těžkých chvílích dokázal problém rychle odhalit a přijít se správným řešením. K oživení či odhalení skutečností o tom, jak rychloměr funguje, jaký je rozdíl mezi tím, co měří a co ukazuje, jaké rychlosti rozlišujeme, jakých chyb se dopouští a spoustu dalších, naleznete v rozsáhlém článku - Co měří rychloměr.
Read More